duminică, 27 noiembrie 2011

Părintele ARSENIE BOCA – "Sfântul Ardealului"

Părintele ARSENIE BOCA – "Sfântul Ardealului" ESTE PRAZNUIT IN DATA DE 28 NOIEMBRIE.
MAI MULTE INFORMATI DESPRE PARINTELE AFLATI IN PAGINILE DE MAI JOS.
                                                                     
                                                                                      DOAMNE-AJUTA.
                                                                               © 2010-2011 OrtodoxiacuunClick

Părintele ARSENIE BOCA – "Sfântul Ardealului" Aşezarea geografică a Mănăstirii Prislop

Sfânta Mănăstire Prislop se află la 13 km de oraşul Haţeg şi la 16 km de municipiul Hunedoara.

Este amplasată într-o zonă pitorească, la altitudinea de 580 m, într-o poieniţă străjuită de culmile domoale ale Munţilor Poiana Ruscă (Dl. Prislop 778 m). Prin curtea mănăstirii trece pârâul Silvaş (Slivuţ), afluent de stânga al Streiului, care străbate şi satele aflate mai jos de mănăstire: Silvaşu de Sus (la 3 km) şi Silvaşu de Jos (la 6 km) prin care orice pelerin dornic să ajungă la sfânta mănăstire va trebui să treacă.

Posibilităţi de acces:

Dinspre Hunedoara se merge pe traseul: Hunedoara - Silvaşu de Jos - Silvaşu de Sus - Sf. Mănăstire Prislop. Drumul este asfaltat, trece peste Dealurile Hunedoarei pe interfluviu, oferind o panoramă deosebită.  
Dinspre Haţeg se parcurge traseul: Haţeg - Silvaşu de Jos - Silvaşu de Sus - Sf. Mănăstire Prislop. Şi acest drum este asfaltat pâna la poarta mănăstirii.  Pentru cei care nu dispun de un autoturism propriu sau care nu vin în grup organizat cu autocare la mănăstire, accesul este mai dificil, deoarece nu există autobuze de legatură oraşe - mănăstire.

Părintele ARSENIE BOCA – "Sfântul Ardealului" Mărturii – Părintele Arsenie Boca – “o viaţă închinată schimbării vieţii noastre”

Arsenie Boca”Constituie nişte veritabile mărgăritare duhovniceşti pe salba ortodoxiei. Dacă pe vremea regimului de tristă amintire fiecare om care l-a căutat pe parintele, pentru sfat şi binecuvântare, ţinea ascunsă comoara în casa lui, acum e bucuros să o împărtăşească şi celorlalţi. Aşa au fost adunate numeroase mărturii, care au fost date spre tipărire [ ......]
Pe an ce trece aceste mărturii devin tot mai numeroase, deoarece Părintele îşi face simţită prezenţa atunci când îl chemăm în ajutor.
Sfaturi şi îndrumări date credincioşilor de către Părintele Arsenie
Vremea în Bucureşti
"Din cuvintele Părintelui Arsenie", dăruite nouă de Părintele Teofil de la Sâmbăta, în cartea "Gânduri de altădată...",
apărută la Editura Mitropoliei Olteniei, 2006
* " Să-ţi fereşti capul de frig şi de prostie";
* "Concepţia de viaţă creştină" : oxigen (aer bun), glicogen (hrană raţională), somn, sa-ţi păstrezi energia vitală (hormonii) şi să ai un program de viaţă creştină ;
* "În mintea strâmbă şi lucrul drept se strâmbă";
* "Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă";
* "Un suflet trist este cu luminile stinse";
* "Bobul lui se preschimbă în tăciune, iar el se crede grâu nedreptăţit";
* "Mustrarea învinge, dar nu convinge";
* "Dragostea lui Dumnezeu faţă de cel mai mare păcătos este mai mare decât dragostea celui mai mare sfânt faţă de Dumnezeu". 
Articole
- Spiritualitate - Martiri ai credintei - Dosarul de securitate al parintelui Arsenie Boca. (sursa Formula AS)
- Pe urmele parintelui Arsenie Boca - Cronica de la Sambata. (sursa Formula AS)
- Spiritualitate - Zece ani de la moartea parintelui Arsenie Boca. (sursa Formula AS)
- Parintele Pantelimon, preotul albinelor de la Ghighiu, ultimul ucenic al marelui duhovnic Arsenie Boca. (sursa Formula AS)
- Pe urmele parintelui Arsenie BocaIon Ghindeataran din Ucea de Sus - Fagaras. (sursa Formula AS)
- Noi marturii despre viata si faptele parintelui Arsenie Boca, povestite de-o credincioasa din Sinca Veche, un sat din Tara Fagarasului. (sursa Formula AS) 
- Sfantul Ardealului. - Pe urmele Parintelui Arsenie Boca, in satele de munte ale Sibiului. (sursa Formula AS)
- Sfantul Ardealului, evocat de ultimul sau ucenic: parintele Pantelimon de la Manastirea Ghighiu. (sursa Formula AS)
- Mari Duhovnici Romani. Sfantul de la Sambata Fagarasului. Parintele Arsenie Boca. (sursa Formula AS)
- Faget, manastirea cu randunele. (sursa Formula AS)
- La Manastirea “Sambata”, de Izvorul Tamaduirii. (sursa Formula AS)
- La Viforata, pe urmele parintelui Arsenie Boca. (sursa Formula AS)
- Ultima biserica a lui Mihai Viteazu. (sursa Formula AS)
- Ultima biserica a lui Mihai Viteazu - Pe urmele. unui sfant. (sursa Formula AS)
- O minune nemaivazuta:Biserica Romaneasca la Malnas Bai. (sursa Formula AS)
- O minune in Tara Hategului - Manastirea Prislop. (sursa Formula AS)
- Societate - Romania Necunoscuta. (sursa Formula AS)
- Spiritualitate - Pe urmele parintelui Arsenie Boca, In temnita de la Brasov. (sursa Formula AS)
- Spiritualitate - Inviere in Tara Fagarasului. (sursa Formula AS)
- Oameni buni, ajutati-i! Sunt cu adevarat un caz disperat!”. (sursa Formula AS)
- Spiritualitate - Parintele de sub munti. Pr. Ioan Naftanaila . (sursa Formula AS)
- Spiritualitate - Comoara parintelui Dumitru. (sursa Formula AS)
- Parintele Daniil Partosanu - episcop de Varset. (sursa Formula AS)
- Ioan Gyuri Pascu. (sursa Formula AS)
- Un hram al minunilor in judetul CovasnaManastirea Marcus- Cum s-a implinit prorocirea parintelui Arsenie Boca. (sursa Formula AS)
- In prag de sarbatoare la Manastirea “Dejani”. (sursa Formula AS)
- “Sa fim purtatori de iubire” - Parintele Teofil Paraian de la Sambata. (sursa Formula AS)
- Parintele Teofil Paraian de la Sambata. (sursa Formula AS)
- Vovidenia. (sursa Formula AS)
- Parintele Ion Popescu de la Biserica Icoanei ”Craciunul este sarbatoarea celuilalt”. (sursa Formula AS)
- “Trairea spirituala din Romania este un lucru deosebit”. (sursa Formula AS)
- Paradisul de la poalele Retezatului - Tara Hategului. (sursa Formula AS)
- La Crasna, in asteptarea zapezilor. (sursa Formula AS)
- Miracolul rugaciunii. (sursa Formula AS)
- Spiritualitate - Amprentele sfinte insa nu s-au pierdut. (sursa Formula AS)
- Spiritualitate - Povesti cu ingeri. (sursa Formula AS)
- Spiritualitate - Dar din dar se face rai. (sursa Formula AS)
- Mica enciclopedie. (sursa Formula AS)
- Izvorul tamaduitor de la Manastirea Ghighiu. Crucea apelor. (sursa Formula AS)
- Sa incepem anul cu Dumnezeu!. (sursa Formula AS)
- Dometie, apostolul motilor. (sursa Formula AS)
- Paradisul de la Piscul Alb. (sursa Formula AS)
- Grigore Iaru . - Pensionar din Sambata de Sus, Fagaras. (sursa Formula AS)
- Acasa - Mesaje prin Internet. (sursa Formula AS)
- Miracole - Sfintii Acestor Timpuri, In Romania. (sursa Formula AS)
- Un miracol adevarat: Rugaciunea. (sursa Formula AS)
- Sfantul Nicodim de la Tismana si minunile sale. (sursa Formula AS)
- Sfanta Paraschiva - sfanta intregii ortodoxii. (sursa Formula AS)
- Ingerii de la Turnul Rosu. (sursa Formula AS)
- Sfantul Care Deschide Cerul. (sursa Formula AS)

Părintele ARSENIE BOCA – "Sfântul Ardealului" Autobiografia Părintelui Arsenie Boca – “o viaţă închinată schimbării vieţii noastre”

Arsenie Boca
Subsemnatul m-am născut în 1910, septembrie 29, în Vaţa de Sus, jud. Hunedoara. Şcoala primară şi liceul în orăşelul Brad, acelaşi judeţ. De pe atunci mi se remarca o anumită înclinaţie spre singurătate şi spre probleme de religie, chiar peste puterile mele de atunci. Aşa spre pildă am o carte a lui Immanuel Kant: „Religia în limitele raţiunii” iscălită: „Boca Zian cl. IV. lic.”
La intrarea în cursul superior de liceu am rămas orfan de tată, care era cizmar de meserie şi foarte bun pedagog cu fiul său. Ştiu până astăzi că m-a bătut odată pentru ca să nu mai pierd timpul – ceea ce i-am făgăduit cu lacrimi şi n-am uitat până acum, şi de multe ori mi-a folosit în viaţă.
În cursul liceului mi-au plăcut foarte mult: matematicile, fizica, religia, desenul şi muzica. Terminând liceul şi luând bacalaureatul la prima prezentare, înclinam spre ştiinţele pozitive, dar dacă aveam avere sau garantau tutorii pentru mine intram la aviaţie la Cotroceni – ceea ce n-a fost, împiedicându-mă sărăcia. Drept aceea a biruit înclinaţia contemplativă, sau speculativă şi în 1929 m-am înscris la Academia Teologică din Sibiu.
În cursul teologiei mi-am vândut casa părintească spre a-mi putea continua studiile. Eram şi bursier. Mamei nu i-am cerut niciun ajutor şi nici nu mă înduram, întrucât era divorţată de tata iar eu eram dat tatii prin sentinţa de divorţ, ca fiind, pe baza meseriei, mai sigur că mă va da la şcoală. În timpul teologiei mi se lămurea frumuseţea chipului vieţuirii călugăreşti şi doream să mă instruiesc, pe cât puteam, mai temeinic, cu deosebire în latura mistică a vieţii. Cu prilejul acela aveam următoarele note caracteristice: deprindeam pe mama cât mai fără mine şi cât mai fără corespondenţă, ca oarecum să mă uite şi să nu-i vie greu când va afla că m-am călugărit. Apoi, de la plecarea din Brad, mi-am pus o anumită disciplină austeră, care avea mai multe amănunte greu de crezut. Aşa de pildă mi-am propus ca toată vremea teologiei să nu fac nici o cunoştinţă cu fete. Ceea ce n-am reuşit, întrucât tocmai în anul acela 1929 Ministerul îngăduie şi fetelor să studieze teologia, şi m-am pomenit cu câteva colege. Dar cunoştinţe în oraş am izbutit să n-am. Asta am reuşit toată vremea teologiei, deşi făceam parte şi din „Reuniunea de muzică Gh. Dima” din Sibiu, de sub dirijorul N. Oancea, şi care era mixtă. Aveam problema voinţei în stăpânirea simţurilor. Mai mult chiar, mă preocupa, studiind mistica comparată a diferitelor religii superioare, ca să văd prin proprie experienţă, cât se întinde sfera voinţei în domeniul vieţii sufleteşti şi biologice. Mă interesa să văd dacă e adevărat ce afirmă cărţile asupra actelor reflexe, şi asupra instinctelor, că anume sunt independente de voinţă şi controlul conştiinţei. Experienţa mea personală însă mi-a dovedit că acţiunea voinţei şi a conştiinţei se poate întinde şi peste instincte şi actele reflexe după o oarecare variabilă. Mă ajutau la aceste adânciri şi studiile ce le făcea pe vremea aceea Mircea Eliade la Ecutta, trimis de Universitatea din Bucureşti, pentru studii orientalistice. Iar parte de studii le tipărea în Revista de filosofie din Bucureşti, şi-mi parveneau pe această cale.
Toate acestea mă interesau să le aflu şi să le probez în vederea călugăriei. Mă abţineam de la „voia în oraş”, ci stam în curtea şcolii cu poarta deschisă. Cu colegii nu ieşeam în oraş decât dacă trebuia în interesul şcolii, a vreunui profesor, sau însoţiţi de profesori, cum era cazul cu reuniunea de muzică. N-am dansat şi n-am învăţat lucrul acesta. Îmi dase tata grija asta – şi mai cu deosebire când eram teolog nu-mi puteam închipui să fac aşa ceva.
De viaţa altora în afara zidurilor teologiei am fost în cea mai perfectă indiferenţă şi necunoştinţă. Toate preocupările mele erau şi sunt până astăzi interioare, nu exterioare. Vorbirea mi-a fost urâtă de când mă ştiu. Chiar numele călugăresc l-am ales pentru că Avva Arsenie îşi alesese nevoinţa tăcerii, prin care s-a desăvârşit interior.
Teza de licenţă în Academia Teologică rezuma strădaniile mele spre acea desăvârşire interioară a omului, şi purta titlul: „Încercări asupra vieţii duhovniceşti”. Terminam teologia prin 1933.
În vacanţă mă ocupam cu pictura.
Pictura mi-a lungit şcoala. Căci aflând Mitropolitul Nicolae Bălan că am talentul acesta, m-a trimis anul următor 1933/34 la Academia de Arte frumoase din Bucureşti, care am terminat-o în cinci ani. Profesori principali aveam pe dl. Francisc Şirato, Costin Petrescu şi Fr. Reiner, ultimul de la Facultatea de medicină. La medicină de multe ori nu puteam merge din cauza frământărilor şi grevelor studenţeşti, care mă supărau pentru motivul că pierdeam vremea şi cunoştinţele de anatomie şi antropologie cu profesorul meu, care de multe ori era pus în imposibilitatea să-şi ţină cursul. Abia aci m-am lovit de mişcările politice studenţeşti, care mi-au produs o impresie neplăcută. În mişcări studenţeşti n-am intrat nici de fapt, nici de drept, întrucât Academia de Arte frumoase nu era considerată în cadrul Universităţii, ci ca o şcoală aparte. Deci pe noi de la Bellearte ne tratau ca fiind înafară de studenţii ce să se poată înscrie în centrul studenţesc Bucureşti. Am fost complet în afară de orice mişcare studenţească sau înscriere în vreo mişcare politică.
Vremea în Bucureşti
Am petrecut-o nelipsind de la şcoală niciodată. Bolnav încă n-am fost, ca să lipsesc pe pricina asta. Lucram la atelier foarte mult. Primăvara mergeam de la 5 dimineaţa şi mă întorceam la internatul Radu Vodă unde locuiam, seara la cină. Trei ani am stat la internat, ca să fie o garanţie pentru mine că nu mă ocup cu nici o pierdere de vreme. Pe-acolo mai veneau şi studenţi legionari care ne chemau cu ei. Nu m-am dus niciodată. Şcoala mă absorbea total şi n-aveam vreme de pierdut. (Bătaia din copilărie pentru a nu pierde vremea mă urmărea ca un înger păzitor.)
Studiam foarte mult. Timpul ce-mi mai rămânea liber acasă îl foloseam citind şi discutând teologie cu încă un coleg de-al meu care studia Conservatorul. Aşa s-a întâmplat că odată, plăcându-mi foarte mult scrierea mistică a sfântului Ioan Scărarul, am tradus-o în româneşte, în vreme de 5 luni. M-a ajutat foarte mult la încheierea convingerii mele de-a intra în călugărie.
În vremea aceea, mişcarea legionară era în toi şi se discuta de ea în toate părţile. Eu ca un independent de politic, nu mi-am găsit înclinaţie către mişcare. Apoi s-a întâmplat că nici nu m-a mai chemat nimeni. Singura mea participare a fost asta: când se întorceau din Spania, morţi, Moţa şi Marin, am ieşit cu colegi întâmplători prin curte până la trotuarul străzii „Calea Griviţei”, pe care trecea convoiul de la Gara de Nord spre Calea Victoriei. Căci Academia noastră era pe Calea Griviţei. Deci am privit o parte din convoi şi pe cei doi morţi. Atâta tot.
Colegi la şcoală am avut de toate soiurile şi neamurile. Aveam, la alţi profesori, pe unul Vulpescu; ăsta era comunist, purta cravată roşie, însă discuţii n-am avut împreună niciodată. Aveam coleg de clasă pe un evreu Iţhoc Steinberg – eram prieteni. Îi spuneam câteodată: Măi Steinberg, tu eşti evreu şi eu creştin, deci ar fi să fim unul împotriva altuia. Eu însă am să fiu mai bun ca tine şi tu n-ai să te poţi supăra pe mine, dacă în felul acesta te voi concura în viaţă.
Mai pe urmă, când am citit Biblia, am văzut că ultima misiune mondială e a evreilor, eventual a unei idei a evreilor.
Am terminat Belleartele cu bine, am făcut anul de practică, ce însă a fost mai scurt; am plecat, trimis de Mitropolitul Nicolae Bălan, în Sfântul Munte, ca să deprind călugăria de acolo. La plecare erau cele mai aspre cercetări ca nimeni din cei ce-au fost legionari vreodată să nu poată ieşi din ţară. Eu, neavând absolut nimic la activ, am obţinut paşaport de călătorie: în Europa „sans Russie”, de la Prefectura poliţiei din Sibiu.
Iar întrucât eram diacon, am obţinut şi încuviinţările speciale de la cele trei Patriarhii: a României, a Constantinopolului şi a Atenei, precum şi a celor două guverne: român şi grec, precum că n-am nimic suspect la activ, ci simpla chemare către desăvârşirea interioară prin meşteşugul călugăriei.
M-am întors în ţară la 8 iunie 1938. Ţin minte data pe aceea, că intrând în ţară prin Moraviţa am văzut drapelele româneşti, de acel 8 Iunie de odată.
De la data aceasta, până la Paştile anului viitor când am intrat în călugărie, mi-am adunat unelte de pictură, materiale, am mai învăţat la Chişinău cu nişte meşteri ruşi poleitura cu aur „cicanca”, şi alte lucruri trebuitoare unui atelier de pictură.
În Vinerea Izvorului după Paştile anului 1939, am fost tuns în călugărie primind numele Arsenie.
Un an m-am ocupat cu gospodăria, eram primul şi singurul călugăr la Mănăstirea Brâncoveanu – Sâmbăta de Sus jud. Făgăraş. De pictură nu-mi mai rămânea vreme. Al doilea an la fel. Până când m-am luat de grijă că am învăţat pictura degeaba. Se întâmplă în vremea asta că ne veneau oameni cu durerile lor şi evlavie la Mănăstire şi călugări. Mai intrase în călugărie Părintele Serafim Popescu. L-am rugat pe el să primească preoţia – eu simţindu-mă nevrednic. A primit-o. Aşa au început slujbele la Mănăstire după puteri.
Într-o iarnă, probabil prin 1941, ne trezim cu o avalanşă de oameni de toate vârstele şi treptele, năpădindu-mă să stau de vorbă cu ei despre necazurile lor. Aci m-am trezit să fac duhovnicie cu oamenii, deşi nu eram preot. Ştiam că tot ce păţesc oamenii, li se trage de pe urma greşelilor sau păcatelor. Aşa m-am văzut silit să primesc preoţia şi misiunea majoră a propovăduirii lui Hristos-Dumnezeu adevărat şi Om adevărat, precum şi a sfinţirii omului, ca să aibă pacea lui Dumnezeu în sine, absolut în orice împrejurări s-ar afla în viaţă. I-am învăţat să fie curaţi faţă de oameni şi faţă de Dumnezeu; să dea Cezarului ce e al Cezarului (ascultare cetăţenească, dajdie etc.) şi lui Dumnezeu ce e al lui Dumnezeu (cuget curat, suflet purificat şi trup curăţit de patimi).
Despre această învăţătură, martori îmi sunt toţi cei ce-au ascultat poveţele cele după Dumnezeu pe care li le-am dat: iubirea de Dumnezeu, iubirea de toţi oamenii, fără deosebire, şi viaţa curată, care fac cu putinţă reîntoarcerea noastră, a împlinitorilor, iarăşi în Împărăţia de obârşie, de unde ne-a trimis Dumnezeu spre scurtă cercare a cuminţeniei şi a iubirii noastre, pe pământ, în stadia şi arena vieţii.
Asta îmi este toată misiunea şi rostul pe pământ, pentru care m-a înzestrat cu daruri – deşi eu sunt nevrednic. Pentru asta sunt solicitat în toate părţile, ca să propovăduiesc iubirea lui Dumnezeu şi sfinţirea oamenilor prin iubire.
De alte gânduri şi rosturi sunt străin.
Ieromonahul Arsenie. – R. Vâlcii. 17 iulie 1945

”Dragostea lui Dumnezeu faţă de cel mai mare păcătos este mai mare decât dragostea celui mai mare sfânt faţă de Dumnezeu.” – Pr. Arsenie Boca




Sfantul Mucenic Iacob Persul

Sfantul Mucenic Iacob PersulSfantul Iacob a trait in secolul al IV-lea, in cetatea persana Bitlava. Din cauza prieteniei sale cu Izdegherd, imparatul persilor, Iacob ajunge sa jertfeasca zeilor. Ca urmare a lepadarii credintei in Hristos, mama sa ii scrie: "O, ticalosule! Pentru ce ai lasat pe Dumnezeu, Imparatul cerului, pentru cinstea omeneasca? Caci facand dupa placerea imparatului acestuia vremelnic, ai pierdut viata cea fara de moarte. Si slujind imparatului acestuia stricacios, te-ai lepadat de Cel nestricacios. Ai schimbat adevarul pe minciuna, lasand credinta in Hristos si ai primit inselaciunea diavoleasca”.

Citind de mai multe ori scrisoare din partea mamei sale, si-a zis in sine: "Stiu ce voi face, ca sa nu piara pana in sfarsit sufletul meu. Voi petrece batand neincetat in usa milostivirii lui Dumnezeu, pana cand imi va deschide; caci stiu ca-mi va deschide, pentru ca este Indurat si Milostiv si nu voieste moartea pacatosului, ci primeste cu bucurie pe cei ce se pocaiesc".

Pentru ca marturiseste in fata imparatului ca este crestin, imparatul porunceste sa i se taie madularele. Inainte de a fi supus chinurilor Sfantul Iacob s-a rugat, zicand:

"Doamne Dumnezeul meu asculta-ma pe mine robul Tau si cautand din inaltimea cea sfanta a Ta, da-mi tarie si putere in ceasul acesta pentru ca sa rabd durerile acestea si sa-mi rasplatesc cu sangele meu greseala, caci ma lepadasem de Tine facatorul si Stapanul meu. Acum imi pare rau de aceasta si ma intorc la Tine, Dumnezeul meu. Marturisesc Preasfant numele Tau si-mi pun sufletul meu pentru Tine. Iar Tu, Doamne, trimite-mi ajutorul Tau spre rabdare, ca sa vada vrajmasii Tai si sa se rusineze, caci Tu, Doamne, m-ai ajutat si m-ai mangaiat".

Dupa ce i-au fost taiate degetele de la o mana, Sfantul Iacob a zis: "Pastorii, cand tund oile, tunzand partea din dreapta, oare lasa pe cea din stanga netunsa? Eu sunt oaie a turmei lui Hristos, care m-am dat in mainile voastre pentru Domnul meu, ca sa-mi tundeti madularele mele ca pe o lana; acum avand mana cea dreapta tunsa, o voi cruta pe cea stanga? Nu voi cruta nici unul din madularele mele; ci ma voi dezbraca de trupul meu stricacios, pentru ca sa ma imbrac intr-unul nestricacios".

Dupa ce a rostit aceste cuvinte, i s-au taiat si degetele de la mana cealalta, de la picioare, mainile, ca in cele din urma sa i se taie capul.

Tot in aceasta zi, facem pomenirea:
- Sfantului Cuvios Pinufrie;
- Sfantului Cuvios Natanail de la Nitria;
- Sfantului Moise din Palestina. 
"Adevarata calatorie consta nu in a cauta noi peisaje, ci in a privi cu alti ochi".
                                                                        Marcel Proust

Pilda zilei

O femeie avea cancer la san. A auzit despre avva Longinus si a cautat sa-l intalneasca. El locuia la vreo noua mile departare de Alexandria. Tot cautandu-l, femeia l-a intalnit pe fericit cand el aduna lemne pe tarmul marii. Apropiindu-se, l-a intrebat: "Avva, unde locuieste avva Longinus, robul lui Dumnezeu?". Nu stia ca el este. Batranul intreaba: "Dar ce vrei cu mincinosul acela? Nu te duce la dansul. E un mincinos. Ce-ai patit?". Femeia i-a aratat boala. Atunci el a facut o cruce peste loc si a lasat-o sa plece, zicand: "Mergi, Dumnezeu o sa te vindece, Longinus nu-ti poate fi de nici un folos". Femeia a plecat cu credinta in cuvantul lui si s-a vindecat indata. Pe urma a povestit catorva persoane despre cele intamplate, descriindu-l pe batran, si asa a aflat ca el era avva Longinus.